Это изображение является точной фотографической репродукцией оригинального двумерного произведения изобразительного искусства. Данное произведение изобразительного искусства само по себе находится в общественном достоянии по следующей причине:
This work is in the public domain in the United States because it was published before January 1, 1923.
This work is also in the public domain in countries and areas where the copyright term is the author's life plus 100 years or less.
Česky | Dansk | English | Français | Italiano | 日本語 | Македонски | മലയാളം | Nederlands | Română | Slovenščina | Svenska | 中文(简体) | 中文(繁體) | +/−
Официальная позиция, занятая «Фондом Викимедиа», заключается в том, что «точные репродукции двумерных произведений изобразительного искусства, находящихся в общественном достоянии, также находятся в общественном достоянии, и заявления об обратном представляют собой нападки на саму концепцию общественного достояния». Для получения подробной информации см. Commons:When to use the PD-Art tag. Эта фотографическая репродукция, следовательно, также считается находящейся в общественном достоянии.
Просим учитывать, что в зависимости от местного законодательства повторное использование этого контента может быть запрещено или ограничено в вашей юрисдикции. См. Commons:Reuse of PD-Art photographs.
История файла
Нажмите на дату/время, чтобы посмотреть файл, который был загружен в тот момент.
Файл содержит дополнительные данные, обычно добавляемые цифровыми камерами или сканерами. Если файл после создания редактировался, то некоторые параметры могут не соответствовать текущему изображению.
Дополнительный комментарий
S Evaristo
(b, 1 617 Bergamo d, 1 677 Bergamo)
Musical Instruments
-
Oil on canvas 98 5 x 147 cm
Musées Royaux des Beaux-Arts Brussels
A number of musical instruments are placed in apparent disorder on a large table with carved legs the top of which crosses the canvas horizontally, A dark green cloth placed loosely on it reveals to the left an open drawer from which a musical score hangs out, The falling fabric subtly breaks the strict symmetry of the table producing the illusion of an attractive contour similar to the many found among the instruments, The diagonal light creates a mysterious chiaroscuro completely effacing the extremely bare décor and highlighting the subject of the painting in which a sensuously curved bass viol dominates, This instrument back to us is surrounded at both ends by two wood and ivory marquetry guitars, In the foreground we see from left to right a cittern a mandola and a small violin placed on its spine with its bow, In the background to the right are a lute and a flute, The scattered musical scores and a few soft-coloured ribbons provide some light touches to a mostly dark-toned composition,
The warm velvety precious materials of the objects are displayed with a rare mastery by the precise drawing the raking light and the refined nuances of the brown bronze and light yellow colours, Sobriety reserve harmony rhythm and austerity govern the composition of this very noble composition, No decorative draperies no superfluous details but an expertly constructed picture in which volumes and planes are geometrically placed and which prefigures the still-lifes of the analytic Cubists, The instruments left lying mute at the end of a concert and the presence to the right of two small decomposing apples and the silence haunting the picture all evoke the precariousness and brevity of life, Here we have all the symbols of a Vanitas or a Memento mori,
When the picture arrived in the museum in 1 908 the nearly invisible signature was exposed, This marked the beginning of the rediscovery and recognition of the work of Evaristo Baschenis who had been nearly totally forgotten over time, This Bergamo artist also painted a number of kitchen interiors decorated with fruit vegetables and dead animals but owes his reputation to his still-lifes composed of musical instruments of which the present one is probably the most perfect,